יום שלישי, 16 במרץ 2010

מיקי שחם: דם טבורי יכול להיות תקוותם של ילודים הסובלים מBPD

מיקי שחם: דם טבורי יכול להיות תקוותם של ילודים הסובלים מBPD

לפי מיקי שחם, "בנק החיים": תאי גזע מדם טבורי יכולים להפחית את הנזק וההתלקחות הדלקתית הנוצרת על-ידי bronchopulmonary dysplasia מחלת ריאות כרונית המשפיעה על תינוקות שנולדו טרם זמנם הזקוקים לטיפולי חמצן. הממצאים מגיעים ממחקר שתוצאותיו התפרסמו בעיתון Cell Transplantation. על פי עורכי המחקר ובראשם פרופ' Yilin Cao מסין, השפיע השימוש בתאי דם טבורי לחיוב על הצורך בהקטנת נזקי הגדילה, מוות של תאים וסימני התלקחות המשויכים למחלה.

לפי מיקי שחם, בעלי בנק החיים, המומחים טוענים שהשפעת תאי דם טבורי על הקטנת נזקי הגדילה נובעת מפעילות אנטי-דלקתית שהתקיימה באותם תאים. מחקר נוסף באותו תחום גם הראה שחלק מהתאים התפתח לתאי-ריאה אפיתליים. BPD היא אחת מהמחלות הכרוניות בשכיחות בילדים. לרוע המזל, קיים מספר מועט של טיפולים. התגלית מספקת תקווה אפוא לאלפי תינוקות שנולדו טרם זמנם הסובלים מהמחלה.

לפי מיקי שחם, "בנק החיים", אם חושבים על כך שאיסוף דם טבורי מתינוק בזמן הלידה יכול להגן עליו דקות אחר-כך ממחלת ריאות כרונית, מובן שמדובר בתגלית העתידה לשנות לטובה את חייהם של רבים. זאת במקום הטיפול הממושך בחמצן הדורש היצמדות ממושכת של הילוד למערכות הנשמה על נזקיה הנלווים המגיעים גם ללב ומערכת כלי הדם והמוח.







יום שני, 8 במרץ 2010

שתל עצם מדם טבורי

מיקי שחם: שתלי עצם העשויים מתאי גזע מדם טבורי יוכלו להחליף את השתלים האורטופדיים המוכרים כיום.




במחקר שמומן ע"י המוסד הלאומי לבריאות והקרן הלאומית למדעים בארה"ב, נמצא כי הוספת תאי גזע מדם טבורי למצע פולימרי המשתמש לתמיכה במקרה של פציעה בשטח נרחב יכול להאיץ את בניית העצם ולשפר את המאפיינים הביו מכאניים.




לפי מיקי שחם, "בנק החיים", פגיעות עצם בטווח נרחב מייצגות כיום את אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני מנתחים אורתופדיים. המחקר מוכיח כי השימוש בתאי גזע מדם תבורי בהחייאת עצם לא רק אפקטיבית אלא מציגה גם התקדמות חשובה בהחלמת החולה. מדובר בנזקים שלא ניתן לרפא ללא התערבות תרופתית מאסיבית.



מיקי שחם מוסר ששחזור עצם באמצעות תאי גזע מדם טבורי הנשמר בבנק דם טבורי דוגמת בנק החיים, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים.

יום שבת, 6 במרץ 2010

מיקי שחם מכריז על: בנק החיים וסיטוג'ן - מוקד חדש לסיוע - השתלות תאי גזע מדם טבורי

מיקי שחם מכריז על: בנק החיים וסיטוג'ן - מוקד חדש לסיוע - השתלות תאי גזע מדם טבורי

לאחרונה פתחנו מוקד חדש לסיוע עבור משפחות שהן לקוחות בפועל של החברה האחות של סיטוג'ן בנק החיים.

לפי מיקי שחם, משפחות שמי מילדיהן חולה באחת המחלות המפורטות באתר המוקד ושתאי הגזע הטבוריים שלו/שלה שמורים בחברה יכולות להגיש בקשה לסיוע שתיבחן על ידי החברה והועדה המדעית שלה.

לפי מיקי שחם, "בנק החיים", הסיוע יכלול עזרה בכל ההליכים הנדרשים לביצוע השתלת תאי גזע לריפוי המחלה, יעוץ, יצירת וקיום קשר עם הרופאים המשתילים ועם מרכזי ההשתלות המובילים וסיוע במימון חלקי של ההליכים השונים.

למידע נוסף והרשמה, אתר מוקד הסיוע.






יום רביעי, 3 במרץ 2010

דם טבורי לחולי סוכרת סוג 1

מיקי שחם - דם טבורי לחולי סוכרת סוג 1

לפי מיקי שחם, ביוקורד בע"מ - "בנק החיים", סוכרת סוג 1 מאובחנת בדרך-כלל בילדים ומבוגרים צעירים וידועה יותר בשמה העממי סוכרת נעורים. המחלה גורמת לגוף להפסיק לייצר אינסולין, אותו הורמון הממיר סוכר, עמילניים ומזונות אחרים לאנרגיה הנדרשת לחיי היומיום. סיבוכים ידועים הן מחלות לב, כליות, עיוורון, פגיעה במערכת העצבים, סיבוכים בעור וברגליים. חולים בסוכרת סוג 1 חייבים לנטר בתשומת לב את רמות הסוכר בגופם.

לפי מיקי שחם, כיום מטפלים בסוכרת סוג 1 על-ידי הזרמת אינסולין למחזור הדם והדבר מבוצע בדרכים שונות: הזרקה עצמית, שאיפת אינסולין או שימוש במשאבה מיוחדת המזריקה את החומר לתוך הדם. האינסולין אינו מרפא את המחלה, אלא משפר את מצב החולה באופן רגעי. נטילת האינסולין נמשכת לאורך כל ימי חייו של החולה.

במחקרים הנערכים באוניברסיטת פלורידה עורכים ניסויים באינפוזיה של דם טבורי לטיפול בילדים החולים במחלה. אחד ממקורות הרעיון לעריכת הניסויים הגיע מאביו של חולה שקרא כי חוקרים במקום אחר הצליחו להפוך מצב דיאבטי בעכברים על-ידי נטילת מוח עצם מעכבר והחדרתו לתאום חולה ללא שימוש בכימותרפיה והקרנות, תוך שהם מצליחים לעורר את תאי הגזע ליצור אינסולין. אותו אב היה סקרן לדעת אם נטילת תאי גזע מדם טבורי מחולה וביצוע השתלה עצמית יחולל את אותה השפעה. הרופאים הקשיבו להצעה והחליטו לנסות.

לפי מיקי שחם, החוקרים אתרו ילדים החולים בסוכרת סוג 1 שהוריהם שימרו עבורם דם טבורי בלידה. אותם ילדים קיבלו עירוי של תאי גזע מדם טבורי עצמי – הדם שנשמר מהם ועבורם. במשך ששת החודשים הראשונים נדרש עבורם פחות אינסולין והשליטה על רמות הסוכר בגופם השתפרה.

כך גם מצב מערכת החיסון. הטיפול אינו עדיין תרופה מלאה למחלה אבל הוא צעד משמעותי קדימה בהבנתה. בעתיד מקווים החוקרים להצליח לרפא נזקים על-ידי התערבות בתקופות חיים מוקדמות יותר של החולים, מיד לאחר האבחון, כשדרישות האינסולין עדיין מזעריות.

לפי
מיקי שחם מבנק הדם הטבורי - ביוקורד - בנק החיים, שחזור עצם בעזרת תאי גזע שמקורם בדם טבורי הנשמר בבנק דם טבורי הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים רפואה התחדשותית רפואה מחדשת רפואה רגנרטיבית Regenerative Medicine Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית סיטוג'ן (חברה אחות של ביוקורד בע”מ - בנק החיים), היא היחידה באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה שיכול לשרת גם:
• השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום
• סדרות השתלות של הרפואה ההתחדשותית, הדורשות מספר תאים גבוה מאוד
• טיפול במספר מחלות שונות

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע”מ - בנק החיים בלבד

ביוקורד בע"מ - "בנק החיים"