יום חמישי, 10 בפברואר 2011

מיקי שחם על: טיפול חדש בשימוש תאי גזע להמתמודדות עם מחלת כבד

מיקי שחם - "בנק החיים", על: טיפול חדש בשימוש תאי גזע להמתמודדות עם מחלת כבד

מחקר שלא מערב עוברים אנושיים צובר ערך בטיפולי מחלות. הטיפול היחידי שכרגע זמין לכשל כבד הוא השתלה, שהיא לרוב נדירה ובדרישה גבוהה. עם זאת, מחקר חדש אצל בעלי חיות נותן תקווה למטופלים ברשימת הממתינים. לפי מיקי שחם, הטיפול המדובר תאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים.

מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים. חוקרים בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס טיפלו בהצלחה בחולדות עם מחלת כבד בכך שהזריקו להן תאי גזע ממח העצם אל תוך הכבדים שלהן.

לפי מיקי שחם, אם התוצאות ניתנות לשכפול אצל בני אדם, חייו של מטופל יכולים להתארך עד שתורם כבד יהא זמין. הטיפול גם יכול לאפשר לאיבר לחדש את עצמו, מה שיבטל את הצורך בהשתלה בבת אחת. "לא רק שתאי הגזע הבוגרים מספקים טיפולים ממשיים עבור מטופלים, הם ממשיכים להיות מוצלחים במודלי מחקר עם בעלי חיים," אמר דון ווארגו, אנליסט ביו-אתיקה שותף עבור 'התמקדות על הפעולה המשפחתית'. "מטופלים עם מצבים קטלניים כמו מחלת כבד יכולים לקבל עידוד שמחקר בתאי גזע בוגרים ממשיך לנוע קדימה עם רשימה גדולה מאי פעם של מחלות ברות-טיפול שמדגימות את הערך הטיפולי שלהם".

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים רפואה התחדשותית רפואה מחדשת רפואה רגנרטיבית Regenerative Medicine Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם - "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם: • השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום. • סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה. • טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.