יום שלישי, 26 ביוני 2012

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק


מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 3
·                     חוקרים עושים שימוש בריאגנטים ללא מקור חי על מנת ליצור נוירונים ברמה קלינית מתאי עור
תאריך: דצמבר 8, 2011
במעבדה ייחודית, חוקרים תאי גזע מ-UCLA לקחו תאי עור אנושיים , תכנתו אותם לתאים עם התכונות של תאי עזע עובריים , ואז גרמו להתמיינות שלהם לנוירונים בלא לעשות שימוש בריאגנטים ממקור חי.
מיקי שחם, מחברת בנק החיים, מבהיר כי המחקר הזה הוא הפעם הראשונה בו מדענים יצרו תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים (iPS) עם הפוטנציאל של שימוש קליני וגרמו להתמיינות שלהם לנוירונים בלא שימוש בפקטורים מהחי.
המחקר פורסם בתאריך ה-7 לדצמבר בגרסא האונליין המוקדמת של הג'ורנל Stem Cells Translational Medicine, ג'ורנל חדש שמנסה לקשר בין תאי גזע וניסויים קליניים.
·                     נקבע המקור של תאי גזע של הדם
תאריך: דצמבר 8, 2011
פילדלפיה – צוות מחקר בבית הספר לרפואה של פרלמן באו' פנסילבניה גילה סמן מולקולארי עבור האב הקדמון המיידי של תאי גזע של הדם (HSC) בעובר המתפתח, דבר המספק תובנה נחוצה עבור יצירת תאים אלו באופן מלאכותי.
לפי מיקי שחם, מחברת  – בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
כיוון שהתאים, אשר נמצאים במח העצם של מבוגרים, יוצרים את כל תאי הדם לסוגיו, הבנה של הסודות של המקור שלהם עשוי לעזור לחוקרים לטפל טוב יותר בתאי גזע עובריים ולגרום להם ליצור תאי דם חדשים עבור טרפיה. Speck הוא גם חוקר במכון אברמסון לחקר הסרטן. העבודה פורסמה השבוע בג'ורנל Cell Stem Cell.
·                     חוקרי סלק פיתחו דרך בטוחה לתקן אנמיה חרמשית. טכניקה גנטית חדשה תעזור לחולים עם התאים שלהם.
תאריך: דצמבר 7, 2011
חוקרים במכון סלק פיתחו דרך לעשות שימוש בתאים של החולה לרפא אנמיה חרמשית ואולי מחלות אחרות אשר נגרמות ממוטציות בגן אשר עזור לייצר הומוגלובין בדם.
הטכניקה עושה שימוש בתאים מהעור של החולה על מנת לייצר תאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים, אשרמסוגלים להתפתח לכל סוגי הרקמות – כולל דם.
המדענים אומרים שהשיטה שלהם, אשר מתקנת את הגן לבטא-גלובין, אינה זקוקה לשיטות של טרפיה גנטית אשר יכולות להכניס פוטנציאלית גנים מזיקים לתוך התאים.
הטכניקה החדשה, שתיבחן כטרפיה בבעלי חיים, גם כן נראית כיעילה יותר משיטות אחרות שנבחנו עד היום, כך אומרים החורים. המחקר הופיע בגליון דצמבר 2001 של Cell Research.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.

יום ראשון, 10 ביוני 2012

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 2


מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 2
·                     זריקה של תאי גזע צעירים גרמה לעכברים עם הזדקנות מהירה לחיות יותר ויותר בריא, כך על פי הצוות של פיט
תאריך: ינואר 3, 2012
פיטסבורג – עכברים אשר תוכננו להזדקן מהר מדי נראו כאילו שתו ממעיין הנעורים לאחר שמדענים מאו' פיטסבורג הזריקו להם תאים דמויי תאי גזע אשר הופקו מהשרירים שחיות צעירות ובריאות.
מיקי שחם,  בנק החיים, מבהיר כי במקום להפוך לרכים ולמות מוקדם כפי שקרה לעכברים הלא מטופלים, חיות אשר קיבלו את הטיפול היו בריאות יותר וחיו פי 2-3 יותר מהצפוי, לפי הממצאים אשר פורסמו בגליון ה-3 לינואר של Nature Communicationדature Communicationsן ה-3 לינואר של רים הלא מטופלים, חיות אשר קיבלו את הטיפול היו בריאות יותר וחיו פי 2-3 יותר מהצפוי, לפי הממו
·                     סטמסלס בע"מ סיימה את ההרשמה לקבוצה הראשונה בניסוי מהפכני
תאריך: דצמבר 15, 2011
ניוארק קליפורניה – סטמסלס בע"מ הודיעה היום שהקבוצה הראשונה של ניסוי שלב 1 /2 של הניסויים הקליניים בפגיעות שדרתיות כרוניות קיבלו השתלות עם תאי הגזע הנויראליים של החברה.
ניסוי קליני מהפכני זה הוא בעל מערך ייחודי, בו הפציינטים עם חומרה הולכת וגדלה יטופלו בשלוש קבוצות אחת אחרי השנייה. הקבוצה הראשונה של הפציינטים כולם בעלי פגיעות שדרתיות אשר מסווגות כ-AIS A, הרמה הגבוהה ביותר אשר זוהתה על ידי ארגון AIS.
·                     תרופה ל-HIV מונעת דחייה של שתל תאי גזע , כך עולה ממחקר של פן
תאריך: דצמבר 13, 2011
נראה שתרופה ל-HIV אשר מכוונת מחדש את התנועה של תאי מערכת החיסות על מנת להוריד את הסיבוכים המסוכנים של מחלה בעקבות דחיית השתלים (GvHD) בחולי סרטן הדם בעקבות השתלה של תאי גזע אלוגניים (ASCT), על פי מחקר חדש של בית הספר לרפואה של או' פנסילבניה אשר תוצג היום בפגישה השנתית ה-53 של הארגון הלאומי להמטולוגיה.
לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
הטיפול הסטנדרטי מדכא את מערכת החיסון, ומוריד אבל לא מחסל את הסיכון לפיתוח הבעייה.
בניסוי הנוכחי, הטיפול עם התרופה ל-HIV מרווירוק הורידה באופן דרמטי את המקרים של הדחייה, בלי לפגוע במערכת החיסון באופן שהופך את החולים לפגיעים.
·                     מחקר מוצא שתאי iPS דומים לתאי גזע עובריים במידול מחלות אנושיות
תאריך: דצמבר 12, 2011
חוקרים מבית הספר לרפואה של או' סטנפורד הראה שתאי iPS אשר נראים כאלטרנטיבה לתאי גזע עובריים אנושיים, יכולים להראות את הדפקטים המגדירים של מחלה גנטית – במקרה זה, סינדרום מרפן – טוב באותה המידה כמו תאי גזע עובריים.
אימפליקציה מיידית היא שתאי iPS יכולים לשמש על מנת לבחור את האספקטים המולקולאריים של מרפן על בסיס אישי. תאי גזע עובריים, מצד שני, לא יכולים לעשות כן כיוון שהתוכן הגנטי שלהם הוא כמו של התורם , לא של החולה.
הוכחת קונספט זו של היעילות של תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים היא גם בעלת סיגניפיקנטיות גלובלית יותר, שכן היא מקדמת את האמינות של גישה קיימת שעומדת בסימן שאלה: הרעיות של שימוש בתאי iPS במידול טווח רחב של מחלות אנושיות.
תאים אלו, שלא כמו ESC קלים להשגה מכל תורם ובעלי רקע גנטי זהה לחולה ממנו הם נלקחו. כמו כן, הם אינם עומדים במחלוקת מוסרית שקשורה בצורך להרוס עוברים.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם,  בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות  בנק החיים, בלבד.

יום ראשון, 3 ביוני 2012

מיקי שחם ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק


מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 1
·                     חוקרים עושים צעד חשוב לקראת טיפול במחלת הנטינגטון
תאריך: ינואר 19, 2012
צוות חוקרים במכון לרפואה רגנטיבית ב-US Davis פיתח טכניקה באמצעות תאי גזע אשר מטפלת באבנורמליות הגנטית במחלת הנטינגטון, מחלה תורשתית של המוח אשר גורמת לתנועות לא רצוניות, דמנציה ומוות.
מיקי שחם, מבנק הדם הטבורי בנק החיים, מבהיר כי הממצאים, אשר זמינים אונליין בג'ורנל Molecular and Cellular Neuroscience, מציעים גישה מבטיחה אשר עשוייה לחסום את התקדמות המחלה .
·                     חוקרים לומדים איך שתלים של תאי גזע עוזרים לתיקון פגיעות טראומה במוח
תאריך: ינואה 12, 2012
במשך שנים, חוקרים אשר מחפשים טרפיות עבור פגיעות טראומה במוח בולבלו על ידי תוצאות מחקרים בבעלי חיים עם תאי גזע. במחקרים רבים, שתלים שיפרו פונקציות מוח באופן ניכר בבעלי חיים עם טראומה מוחית. עם זאת, לא היה ברור כלל איך שיפורים אלו מתרחשים.
כעת, חלק חשוב מהפאזל חובר יחד על ידי מחקרים באו' טקסס.
לפי מיקי שחם, מחברת  בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
בניסויים עם חולדות וכלי שמאפשר לערוך סימולציה של הטראומה על נוירונים אנושיים, הם זיהו את המכניזם המולקולרי המדוייק דרכו תאי גזע אנושיים – תאי גזע שנמצאים בתהליך ההתמיינות לנוירונים אבל עוד לא הגיעו לצורתם הסופית – מסייעים להתאוששות מפגיעות טראומטיות אקסונאליות.
המחקר מופיע בג'ורנל נוירוטראומה.
·                     טיפול בתאי גזע מרפא סכרת: תאי גזע מדם טבורי עוזר לחנך מחדש את תאי ה-T של הסוכרתי
תאריך: ינואר 9, 2012
סכרת מסוג 1 נגרמת על ידי כך שמערכת החיסון של האדם תוקפת את תאי הבטא של הלבלב ולכן יש צורך בזריקות יומיות של אינסולין על מנת לבקר את רמת הגלוקוז בדם של החולה.
שיטה חדשה אשר תוארה בג'ורנל MBC Medicine עושה שימוש בתאי גזע מדם טבורי על מנת ללמד את תאי ה-T של החולה וכתוצאה להתחיל מחדש את תפקוד הלבלב ולהפחית את הצורך באינסולין.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם,  בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.