יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

מיקי שחם, ''בנק החיים''- שימור דם טבורי, מביא דיווחי חדשות תאי גזע מהעולם: תרופות נגד סכרת יכולות להרוג תאי סרטן.



מיקי שחם, ''בנק החיים''- שימור דם טבורי, מביא דיווחי חדשות תאי גזע מהעולם: תרופות נגד סכרת יכולות להרוג תאי סרטן.
אלכס קריס
20 ליוני  2012 FoxNews.com     
תוצאות ממחקר חדש הראו שמינונים נמוכים של תרופה לסכרת מטפורמין יכולה להרוס באופן יעיל תאי גזע של סרטן הלבלב, בכך להפחית את הסיכון להיווצרות גידול או נסיגה.
מיקי שחם,  בנק החיים לשימור דם טבורי, מבהיר כי מטפורמין הראה תוצאות מבטיחות בהפחתת הסיכון לסרטן השד, אחרי שהחוקרים גילו שלנשים שנטלו את התרופה היה 25 אחוז סיכוי מופחת לפתח את סרטן השד במהלך חייהם מאשר נשים שלא נטלו אותה.
המחקר שבוצע בעכברים הינו הראשון שמראה שמטפורמין יכול לכוון לשורש של סוגי סרטן מסוימים – תאי גזע המאתחלים סרטן.
"אין לנו שום רמז אודות השפעת מטפורמין על תאי גזע של סרטן הלבלב," אמר החוקר דר' כריסטופר היישן, פרופסור לרפואה נסיונית במרכז  ספרדי למחקר לאומי בתחום הסרטן במדריד, ספרד, כפי שדווח ב FoxNews.com.  . "במחקרים האחרונים נרמז שתאי סרטן הלבלב במטופלים שהשתמשו במטפורמין, הראו תוצאות טובות יותר, אבל אז עוד לא היו ניסויים בשיטת רנדומיזציהtrials   . randomized
כאשר מטפורמין פעל בשילוב עם כמוטרפיה סטנדרטית לטיפול בסרטן הלבלב, התרופות הצליחו להשמיד את תאי גזע של הסרטן ואת התאים הממוינים שיצרו את הגידול.
"אסטרטגיות חדשניות לטיפול בסרטן הלבלב צריכות להיות מולטי-מודליות". הסביר היסכן. "כעת מטפורמין משמש כטיפול בשלב השני, אך אני יכול לצפות שהוא יכול לשמש כטיפול בשלב/קו ראשון – אבל בשילוב עם כמותרפיה. אינני חושב שהתרופה לבד מסוגלת לחסל את הגידול הראשוני, מה שכמובן משמעותי."
במחקר זה , נראה שמטמורפין רק עצר את השגשוג של התאים הסרטניים בגידולים הקיימים, ולא הרס אותם.
" היעד של מטמורפין הינו שורש הסרטן, והאפקט העיקרי הינו מניעת השנות הסרטן," אמר היישן.
לפי מיקי שחם, מחברת – בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
לדברי היישן , החוקרים עוד לא בטוחים באשר לסיבה שלמטמורפין יש תכונות הרג תאי גזע של סרטן, אבל "מנקודת מבט פרגמטית, אתה רואה את התגובה המרשימה עם תרופה בטוחה שמבוססת היטב – אני חושב שזה מוצדק להתקדם לניסויים קליניים," הוא אמר.
ניסוי קליני אחד כבר נמצא בשלב גיוס משתתפים, והיישן מעריך שתוצאות של הניסוי יהיו זמינות לקראת סוף השנה.
"בהתבסס על נתונים אלה, אנחנו יכולים להתקדם קדימה ולתכנן מחקרי עוקבה עתידיים," לדבריו.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנק דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם,  בנק החיים לתאי גזע ושימור דם טבורי, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי - בנק החיים, בלבד.