יום ראשון, 10 ביולי 2016

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מתח ודיכאון במהלך ההיריון עשוי להועיל לאושר התינוק לאחר הלידה.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מתח ודיכאון במהלך ההיריון עשוי להועיל לאושר התינוק לאחר הלידה.
תצפיות חדשות מספקות ראיות כי סביבה עוינת במהלך ההיריון יכולה להפעיל גם מנגנוני הגנה.
המאמין כי נשים בהריון צריכות תמיד להיות מאושרות על מנת למסייע לתינוק להיות מאושר וכל סוג של מתח במהלך ההיריון מגלם סיכון של השפעות שליליות על התינוק, טועה. למעשה, הדרך האחרת נראית יעילה יותר בהגנה על התינוק, כך עולה מהמחקר.
עודכן על ידי מיקי שחם כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.
מתח ודיכאון של האם במהלך ההיריון עלול להפעיל מנגנוני הגנה מסוימים ביילודים, כך קובע מחקר אשר מצא כי תינוקות אלה להסתגל יותר ולהתחסן להתמודד עם אתגרי מצוקות בעתיד. לדברי החוקרים, ריכוז מוגבר של הורמוני לחץ, תסמיני דיכאון ומצוקות בכלל במהלך ההיריון - לוו בשינויים אפיגנטיים אצל הילד.
כתוצאה משינויים אלה הגן קולטן אוקסיטוצין, מופעל בקלות רבה יותר וזה חשוב עבור עיבודים התנהגות ומתח חברתי.
לאוקסיטוצין לא רק יש תפקיד חשוב בקשר אימא-ילד והן אינדוקציה של עבודה והנקה, זה גם משפיע ההתנהגות החברתית העתידית של העובר והמחקר בתחום זה הוא רק ההתחלה.
"אנחנו צריכים הבנה מקיפה של התהליכים הפסיכולוגיים המאפשרים לבני אדם לקיים בריאות לטווח ארוך אפילו במשך דורות למרות מצוקות," אמר אחד החוקרים גונתר מיינלשמידט מאוניברסיטת באזל בשוויץ.
מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף ל תאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.
המחקר, שפורסם בכתב העת כישורים קוגניטיביים ורגשיים ומדעי המוח, ניתח 100 אימהות ותינוקות במהלך ואחרי ההיריון. אז נאסף דם טבורי מ- 39 תינוקות והעריכו את הקורטיזול - הורמון הלחץ, בדגימות רוק של האימהות והעריכו בנוסף אירועי חיים מלחיצים ובריאות הנפש של האימהות באמצעות שאלונים.
הממצאים הצביעו כי לילדים מאימהות עם לחץ מוגבר וסימפטומים דיכאוניים, יש עיבודי התנהגות ומתח חברתיים המופעלים בקלות רבה יותר.
התצפיות מספקות ראיות כי סביבה עוינת במהלך ההיריון יכולה גם להפעיל מנגנוני הגנה כדי להילחם בפאניקה ולהישאר רגוע.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקורא הישראלי בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.
מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.