יום שלישי, 10 באפריל 2018


מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מדענים פיתחו שריר שלד באמצעות תאי גזע
צוות מ UCLA פיתח אסטרטגיה חדשה לבידוד, הבשלה ולהשתלת תאי שריר השלד שנוצרו מתאי גזע אנושיים pluripotent, אשר יכולים לייצר את כל סוגי התאים של הגוף.
הממצאים יכולים לסלול את הדרך לטיפול בתאי גזע למחלות שרירים, כולל Duchenne Muscular Dystrophy, המשפיעה על כ -1 מתוך 5,000 גברים בגיל ההתבגרות בארה"ב, ונחשבת כמחלה הגנטית הילדותית הקטלנית הנפוצה ביותר.
החוקרים השתמשו בתהליך הפיתוח האנושי הטבעי כמדריך לפיתוח דרכים לבשל תאי שריר במעבדה וליצור סיבי שריר המשחזרים את הדיסטרופין, החלבון החסר בשרירי חולי דוכנה.
השרירים מתנוונים ונעשים חלשים יותר ויותר ללא דיסטרופין. הסימפטומים מתחילים בדרך כלל בילדות המוקדמת, והחולים מאבדים בהדרגה את ניידותם ובדרך כלל מתים מכשל לב או נשימתי סביב גיל 20.
מדענים ניסו שיטות שונות המכוונות תאי גזע פלוריפוטנטיים אנושיים ליצירת תאי שריר השלד שיכולים לתפקד כראוי בשרירים חיים ולחדש סיבי שריר דיסטרופין.
במחקר הנוכחי, החוקרים מצאו כי השיטות הנוכחיות לייצר תאים בוגרים אינן מתאימים למודל דושן במעבדה או יצירת טיפול החלפת תאים עבור המחלה.
"מצאנו כי רק בגלל שתא שריר השלד המיוצר במעבדה מבטא סמנים של שריר, לא אומר שזה תפקודי לחלוטין", הסופר הבכיר אפריל פייל, פרופסור למיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וגנטיקה מולקולרית וחבר  Edythe Broad Center לרפואה רגנרטיבית וחקר תאי גזע באוניברסיטת קליפורניה, אמר בהצהרה.
"כדי שטיפול בתאי גזע עבור דושן ימשיך להתקדם, עלינו להבין טוב יותר את התאים שאנו מייצרים מתאי גזע אנושיים פלוריפוטנטיים בהשוואה לתאי גזע השרירים הנמצאים באופן טבעי בגוף האדם ובמהלך תהליך הפיתוח", הוסיף. .
לאחר ניתוח ההתפתחות האנושית, החוקרים מצאו שתא שריר שלד עוברי, משחזר באופן יוצא מן הכלל ומכיל שני סמנים חדשים של משטח התא - ERBB3 ו- NGFR - שאפשרו לחוקרים לבודד במדויק תאי שריר מהרקמה האנושית ולהפריד אותם מסוגים שונים של תאים כדי ליצור באמצעות תאי גזע פלוריפוטנטיים.
החוקרים הבשילו את התאים כדי ליצור תאי שריר אחידים עם סיבים שהיו קטנים מאלה שנמצאו בשרירים אנושיים אמיתיים.
לאחר מכן, הקבוצה גילתה מסלול איתות ספציפי לתא הנקרא TGF Beta, אשר צריך להיות כבוי כדי לאפשר ייצור של סיבי שריר השלד המכילים את החלבונים המסייעים לחוזה השרירים.
"מטרתנו לטווח הארוך היא לפתח טיפול מותאם אישית של החלפת תאים באמצעות תאים של המטופל עצמו לטיפול בבנים עם דושן", אמר מייקל היקס, מחברו הראשי של המחקר. "לכן, עבור מחקר זה עקבנו את אותם הצעדים, מתחילתו ועד סופו."
המחקר פורסם בביולוגיה של התא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה